۹

 

۷۷۵/۰

 

 

 

شبکه و ارزیابی

 

۸

 

۷۲۳/۰

 

 

 

کل (شایستگی مربی)

 

۲۰

 

۸۵۹/۰

 

 

 

خودکارآمدی رهبری

 

۸

 

۸۱۷/۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که یافته­های جدول ۱۷٫۴ نشان می­دهد میزان ضریب آلفا کرونباخ برای ۲۰ سئوال پرسشنامه شایستگی مربی میزان ۸۵۹/۰ و برای ۳ سئوال مؤلفه راهنمایی و مشاوره میزان ۷۰۱/۰، برای ۹ مؤلفه ارائه اطلاعات میزان ۷۷۵/۰و برای مؤلفه شبکه و ارزیابی میزان ۷۲۳/۰ و نیز برای ۸ سئوال پرسشنامه خودکارآمدی رهبری میزان ۹۰۳/۰ محاسبه شده است که چون میزان این ضریب برای هر یک از شاخص ­ها و مؤلفه­هایشان بیش از ۷/۰ می­باشد لذا پایایی پرسشنامه تأیید شده و نیازی به اقدام اصلاحی در این خصوص نیست.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۳٫۲٫۴٫تحلیل عاملی اکتشافی شاخص شایستگی مربی (تعیین روایی یا اعتبار پرسشنامه شایستگی مربی)
در تحلیل عاملی اکتشافی محقق در صدد کشف ساختار زیر بنایی مجموعه نسبتا بزرگی از متغیرهاست و پیش فرض اولیه پژوهش آن است که هر متغیری ممکن است با هر عاملی ارتباط داشته باشد. در این پژوهش از تحلیل عاملی اکتشافی در جهت سنجش روایی از نوع واگرا استفاده شده است. به عبارتی تحلیل عاملی می ­تواند ساختار ساز و مدل ساز نیز باشد. در تحلیل عاملی اکتشافی شاخص شایستگی مربی قصد داریم آزمون نمائیم که آیا می­توان ۲۰ سئوال پرسشنامه فوق الذکر را در غالب ۳ مؤلفه بررسی و تجزیه و تحلیل نمود یا خیر؟
جدول ۱۸٫۴٫ نتایج آزمون­های تحلیل عاملی

 

 

KMO آماره

 

Bartlett آماره

 

سطح معناداری

 

 

 

۹۲۷/۰

 

۲۸۵/۱۸۵۲۰

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که یافته­های جدول ۴-۱۸ نشان می­دهد میزان این آماره برای نمونه مورد بررسی ۹۲۷/۰ محاسبه شده لذا اولین شرط اجرای تحلیل عاملی بر قرار بوده و سئوال­های پرسشنامه قابل تقلیل به تعدادی عامل بنیادی و زیر بنایی می­باشند. همچنین سطح معناداری آزمون بارتلت در سطح خطای کمتر از ۰۱/۰ معنادار است و نشان می­دهد که ماتریس همبستگی بین سئوال­های پرسشنامه، ماتریس همانی و واحد نبوده لذا بین سئوال­های هر عامل یا مؤلفه با هم همبستگی بالایی وجود دارد و نیز بین سئوال­های هر عامل یا مؤلفه با سئوال­های عامل یا مؤلفه دیگر همبستگی وجود ندارد لذا شرط دوم اجرای تحلیل عاملی نیز برقرار است.
۱۹٫۴٫ نتایج تجزیه به عامل­ها

 

 

مؤلفه­ ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...